BMW I VISION DEE – JDE DO SÉRIE

Tohle je budoucnost BMW – a rozhodně to lze označit za senzaci. V roce 2025 nadešel čas: modely BMW nové třídy jdou do sériové výroby a ubírají se zcela novými cestami z hlediska digitalizace. Jakkoli tyto funkce zní neuvěřitelně, BMW je brzy zavede do budoucích sériových vozů. BMW i Vision Dee nyní ukazuje, co je možné. Funkce sahají od barev a vzorů exteriéru, které se změní stisknutím tlačítka, až po zcela nový koncept digitálního ovládání s funkcemi, o kterých mnozí dnešní řidiči nevěří, že jsou možné. Nyní prozradíme, co přesně se v sérii plánuje a jak digitalizace zvyšuje atmosféru pohody. Kromě toho bude od roku 2023 k dispozici nová generace infotainmentu pro mnoho současných vozidel BMW prostřednictvím online aktualizace. diagnostika a uprava softwaru

DESIGN: NOVÁ TŘÍDA BMW DOSTÁVÁ TYTO SKVĚLÉ PRVKY
Bude to více než 10 let, než bude model BMW v sérii vypadat jako BMW i Vision Dee. Když se ale pozorně podíváte, uvidíte v designu nejnovějších studií BMW opakující se prvky, které měl mimo jiné před rokem koncept BMW iX Circular – přesně tyto designové prvky budou k vidění v Nové třídě od 2025. Především příď s nově interpretovanou ledvinkou BMW, která přechází se světlomety, zatímco přední kapotu uprostřed rozděluje široká, výrazná lišta, která vypadá docela cool. Tvůrci zachovali karoserii velmi čistou, další akcenty přidal výrazný pruh světel na zádi.

Start nové třídy naší doby je ve znamení kompaktního sportovního sedanu a SUV. Ale už v 60. letech byla u BMW nová třída. Kdo se podívá na úspěšné závodní auto BMW 2000 TI bez předního nárazníku, okamžitě pozná BMW i Vision Dee. Abychom jmenovali jen některé z tehdejších milníků závodního vozu: Hubert Hahne byl prvním jezdcem cestovních vozů, který s vozem BMW 2000 TI objel legendární Nürburgring Nordschleife za méně než 10 minut (9:58 minuty) a vyhrál slavnou 24hodinovku. závod s Jacky Ickx ve stejném roce Závod ve Spa-Francorchamps v Belgii – také s BMW 2000 TI.

SVĚTOVÁ PRVNÍ: TAKTO MĚNÍ SVÉ BARVY BMW I VISION DEE
BMW má technologii, která díky digitalizaci bleskově změní vnější barvu vozu a působivě to dokazuje na BMW i Vision Dee. Celkem je k dispozici 32 barev. Lze vytvořit i vzory. To umožňují takzvané „E Ink“ povrchy, což jsou přesně nařezané ePaper fólie s několika miliony mikrokapslí obsahujících barevné pigmenty, které jsou naneseny na karoserii vozidla. Mikrokapsle jsou tak malé, že jejich průměr odpovídá tloušťce lidského vlasu. Elektrický impuls zajistí, že se příslušné barevné pigmenty shromáždí na povrchu a dodají tak tělu požadovanou barvu. Instalace Android a CarPlay modulů.

Použití filmů „E Ink“ je různorodé. Na jedné straně se řidiči BMW mohli rozhodnout pro expresivní, sportovní vzhled a stisknutím tlačítka přejít na jemný, elegantní vzhled. V budoucnu by se vjezdová oprávnění a parkovací lístky mohly zobrazovat například také u rámu okna. A co víc: Místo klasických dekorativních prvků lze v interiéru použít také technologii „E Ink“, která nabízí zcela nové možnosti designu.

Dokonce i účinnost vozidla a dojezd elektromobilu lze zvýšit proměnlivými barvami exteriéru: Při silném slunečním záření a vysokých venkovních teplotách světlá barva exteriéru snižuje zahřívání interiéru, zatímco za chladného počasí tmavý exteriér absorbuje znatelně více. teplo ze slunečního záření. V obou případech může cílená změna barvy snížit chladicí nebo topný výkon klimatizačního systému. Tím se snižují energetické nároky palubní elektrické soustavy a s ní i spotřeba paliva a elektřiny vozu.

Pro některé to bude překvapením: Technologie „E Ink“ se vyznačuje vysokou energetickou účinností. Na rozdíl od displejů nebo projektorů není potřeba žádná energie k udržení zvoleného barevného stavu konstantní. Proud teče pouze během krátké fáze změny barvy.

Zájem o technologii „E Ink“ je již nyní velmi vysoký, říká BMW. Bylo by chybou, kdyby BMW tuto technologii nezavedlo do sériové výroby – výrobci jsou si toho vědomi. To však vyžaduje, aby byly fólie ePaper vhodné mimo jiné pro použití v myčkách aut a zjednodušení výrobního procesu pro sériovou výrobu.

INTERIÉR: PŮSOBIVÉ TECHNOLOGIE – TO DOKÁŽE BMW PANORAMIC VISION
Inovace v interiéru BMW i Vision Dee se ukázaly být ještě působivější. Budoucí digitální funkce budou daleko za hranicemi v současnosti známé úrovně hlasového ovládání a asistenčních systémů řidiče. Auta se spíše stávají stále častěji digitálními společníky. To, co vidíme v BMW i Vision Dee, není jen vize, ale spíše budoucí provozní koncept, který již můžeme zažít a vyzkoušet.

Není tedy překvapením, že BMW i Vision Dee vítá svého majitele a otevírá dveře pomocí hlasového příkazu. V interiéru jsou věci opravdu vzrušující: studie nemá dotykovou obrazovku. Místo toho působivý head-up displej běží přes celou šířku čelního skla a bude uveden na trh v modelech New Class od roku 2025 pod názvem „BMW Panoramic Vision“.

BMW i Vision Dee jde ještě dál: pomocí posuvníku na palubní desce je možné určit úroveň digitálního obsahu. Pětistupňový výběr sahá od zmenšeného analogového displeje s informacemi relevantními pro jízdu, obsahem komunikačního systému až po projekci v rozšířené realitě až po vstup do zcela virtuálních světů.

Pokud projekce rozšířené reality stále kombinuje virtuální displeje s realitou, například promítáním podpůrného obsahu na vozovku a okolí, okna vozu se na přání během autonomního řízení a na nejvyšší úrovni postupně ztmavují – a poté vězni vidí pouze čistě virtuální svět.

Brilantnost barev nového head-up displeje je nesmírně vysoká a jednoduše fascinující. Tak jasný, ostrý a velký obraz na trhu ještě nikdy nebyl, i když v BMW i Vision Dee je pouze jediný reflektor. Produkční model bude dokonce využívat tři projektory pro další zvýšení jasu barev. Také novinka: Zatím víme pouze to, že řidič rozpoznává informace na head-up displeji. Ale s BMW Panoramic Vision mohou všichni cestující vidět a zažít obsah na čelním skle.

Zatím není určeno pro sérii, ale je relevantní pro budoucnost: Na vnitřní straně dveří nejsou žádné klasické kliky. Všechno je čisté. Pokud se cestující přiblíží rukou ke dveřím, náhle se objeví digitální panel, pomocí kterého lze otevřít dveře a nastavit sedadla.

NOVÁ TŘÍDA BMW: TAK JSOU DO SÉRIE PANORAMICKÉ VIZE A DALŠÍ NOVÉ PRODUKTY
Od roku 2025 se nová třída BMW ještě nebude prohánět virtuálními fantasy světy, ale pro head-up displej s názvem BMW Panoramic Vision a jeho obsah bude využita celá šířka čelního skla. Zatímco člověk za volantem dostává mimo jiné veškeré informace o cestě, cestující bude moci sledovat například film na čelním skle. Nejnovější technologie umožňuje řidiči, aby film neviděl, aby nebyl rušen. V BMW Neue Klasse mají být dokonce zvukové buňky, což znamená, že cestující mohou ve voze nezávisle na sobě poslouchat vlastní hudbu, aniž by do sebe písně kolidovaly.

BMW IDRIVE: NOVÁ GENERACE INFOTAINMENTU PROSTŘEDNICTVÍM ONLINE AKTUALIZACE PRO SOUČASNÉ MODELY
Inovativní technologie si budou moci užít nejen řidiči nové třídy BMW, ale také majitelé předchozích modelů BMW, kteří mají zakřivený displej s dříve používaným operačním systémem BMW 8: V průběhu roku 2023 bude displej a operační systém A rozvinutější verze iDrive byla zavedena do vozidel prostřednictvím online aktualizace.

Ve všech BMW střední, vyšší třídy a luxusních modelových řad bude předchozí BMW Operating System 8 postupně aktualizován na nový BMW Operating System 8.5, který je stále založen na Linuxu, od července 2023. To platí mimo jiné pro BMW řady 7, BMW iX, BMW i4, BMW X5, BMW X6, BMW X7 a BMW XM. V kompaktní třídě obdrží nedávno vydané BMW X1 a BMW řady 2 Active Tourer operační systém BMW 9 založený na Android Open Source prostřednictvím aktualizace od listopadu 2023. Nadcházející nová edice BMW řady 5 bude vybavena operačním systémem 9 již od uvedení na trh. Navzdory různým operačním systémům jsou BMW Operating System 8.5 (Linux) a BMW Operating System 9 (Android) podobné.

Tvůrci zaměřili nový systém iDrive ještě důsledněji na ovládání pomocí dotykového displeje a přirozeného jazyka. Například nová úvodní obrazovka s přehledně uspořádanými funkcemi usnadňuje obsluhu, zatímco rychlý přístup „QuickSelect“ poskytuje vylepšenou strukturu menu bez nutnosti přepínání do podmenu. Mapa se nyní vyvíjí v prohlížeč.

Detailně: K dispozici je nové, ještě modernější grafické rozhraní, které zobrazuje všechny relevantní funkce a informace na jedné úrovni. To umožňuje vyvolat požadovanou funkci bez předchozího přepnutí do podnabídky. Za tímto účelem jsou na straně řidiče na uživatelském rozhraní k dispozici vertikálně uspořádané funkční symboly, které lze vybrat přejetím a lze je také individuálně konfigurovat.

QuickSelect pak umožňuje přímý výběr zábavních programů, nastavení vozidla, online služeb a dalších položek menu dotykem. K návratu na úvodní obrazovku stačí klepnutí na symbol domova. Kromě toho je nyní k dispozici 3D navigace, flexibilní grafické rozvržení a mnoho nových funkcí, které se zároveň snáze používají.

Ne nadarmo se BMW spoléhá na Android jako operační systém pro své budoucí modely: Android je nejrychlejší způsob, jak integrovat nové systémy a funkce od partnerů třetích stran, jako jsou Amazon a Google. Kromě toho má Android významné výhody velké vývojářské komunity a úplný přístup do obchodu s aplikacemi Aptoide – největšího tržiště Android po obchodu Google Play. Jak postupuje pokrok, smartphone bude hrát stále důležitější roli a klasický klíč bude vymírat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *