Top 5 Elektrických Aut s Nejdelším Dojezdem

Při výběru elektrického vozu se lidé často zaměřují na velikost baterie, protože si myslí, že větší baterie znamenají větší dojezd, podobně jako u větší nádrže u konvenčních automobilů. Zatímco kapacita baterie je důležitá, spotřeba elektrického motoru také ovlivňuje dojezd. Účinnost se zlepšila, a výrobci se snaží o více palivově úsporných elektrických vozů, což vyžaduje menší, ekonomičtější baterie.

V našem blogovém příspěvku najdete elektrická auta, která vás mohou dovést nejdál na jedno nabití.

Car modelWLTP (standard)dojezd podle ADAC
Mercedes EQS 450 4MATIC739 km575 km
Polestar 2655 km530 km
Tesla Model 3629 km415 km
BMW i7 xDrive60 Limousine625 km545 km
Hyundai IONIQ 6614 km555 km

(*Nevíte, co znamená WLTP? Přejděte dolů na konec tohoto blogového příspěvku a zjistěte.)

Mercedes EQS 450 4MATIC

S tímto vozem si můžete užívat dlouhé cesty, zastavovat kdykoliv budete chtít na šálek kávy, a ne až tehdy, když se vybijí baterie vašeho vozu. WLTP dojezd u modelu Mercedes EQS 450 4MATIC dosahuje až 739 km. Jak již víte, jedná se o trochu nerealistickou hodnotu. Proto je lepší se podívat na výsledky testu ADAC, které ukazují, že s modelem Mercedes můžete ujet až 575 km na jedno nabití. To by mohla být cesta z Stuttgartu do Hannoveru nebo z Vídně do Innsbrucku, například. Samozřejmě se jedná o odhady, které závisí na tom, kolik topení, klimatizace nebo jiných spotřebičů energie budete na cestě využívat.

Vůz lze nabít až do 80 % během 31 minut na rychlé DC nabíjecí stanici. Kromě toho můžete dobít baterii pomocí domácí nabíjecí zásuvky s výkonem 22 kW, protože Mercedes podporuje až 22 kW 3fázového nabíjení. Samozřejmě můžete také nabíjet na stanici veřejné nabíječky s pomocí střídavého proudu, ale bude to stát více.

Polestar 2

Další vůz na našem seznamu přichází za více než polovinu ceny předchozí možnosti. Dojezd modelu Polestar 2 se od Mercedesu příliš neliší. Jeho dojezd podle standardu WLTP je 655 km, zatímco podle ADAC můžete ujet až 530 km na jedno nabití – to jsou slušné hodnoty.

Polestar 2 může nabít baterii z 10 na 80 % za pouhých 34 minut na rychlé DC nabíjecí stanici. Pro ty, kteří preferují střídavé nabíjení, podporuje Polestar 2 maximální nabíjecí kapacitu 11 kW pomocí třífázového nabíjení.

BMW i7 xDrive60 Limuzíne

V současné době BMW nabízí šest plně elektrických modelů, přičemž i7 xDrive60 Limuzína se pyšní nejdelším dojezdem 625 km podle testu WLTP. Navzdory nižšímu dojezdu 545 km podle testu ADAC je stále dostatečný pro dlouhé cesty s minimálními přestávkami.

Rychlé nabíjení vozu z 10 na 80 % trvá pouze 34 minut na nabíjecí stanici s rychlým DC nabíjením. Můžete si vybrat mezi domácím nabíjením nebo použitím veřejné nabíjecí stanice s kapacitou 22 kW a třífázovým nabíjením. To znamená, že go-e Charger s nabíjecím výkonem 22 kW by byl optimální volbou pro domácí nabíjení.

Tesla Model 3

Dlouho očekávaný Tesla Roadster, slibující impozantní dojezd 1000 km, zatím není k dispozici, ale zatímco se na něj čeká, Model 3 se stává špičkou v dlouhé řadě Tesla vozidel. Test WLTP naznačuje dojezd 629 km na jedno nabití. Mezitím test ADAC odhalil praktičtější dojezd 415 km.

Použití Tesliny Supercharger stanice nebo rychlé nabíjecí stanice s DC nabíjením vám může poskytnout dalších 282 km za pouhých 15 minut. Pokud dáváte přednost šetrnému zacházení s baterií a nabíjení na veřejné nabíjecí stanici s AC nebo domácí nabíjecí zásuvce, je dobré vědět, že nabíjecí výkon Tesly při střídavém nabíjení je omezen na 11 kW s třífázovým nabíjením.

Hyundai IONIQ 6

Korejský výrobce vozidel tvrdí, že dojezd podle standardu WLTP dosahuje až 614 km, ale testování ADAC ho stanovuje na 555 km. Vůz má aerodynamickou karoserii a může dosáhnout maximální rychlosti 185 km/h. Volba elektrického vozu není pouze otázkou dojezdu; rychlost nabíjení také hraje roli. A zde je IONIQ 6 považován za jednoho z nejrychleji nabíjejících se vozů v roce 2023.

Hyundai IONIQ 6 lze nabíjet na stanicích s maximálním výkonem 11 kW. Nabíjení z 10 na 80 % na nabíjecí stanici HPC vám zabere pouhých 18 minut.

Faktory ovlivňující dojezd

Nyní máte odhady dojezdu. Ale, jak jsme již řekli, tyto čísla nejsou přesná. Zde jsou faktory, které mohou zvýšit nebo snížit dojezd, jak je stanoveno testy WLTP, ADAC nebo jinými testy:

  • Jízdní návyky: Agresivní řízení – rychlé akcelerace a náhlé brzdy – vyčerpává baterii rychleji než opatrné řízení. Většina elektrických vozidel vyžaduje nabíjení každých pár dní v závislosti na používání.
  • Rychlost jízdy: Stisknutí plynu na dálnici je skvělý pocit, rozumíme tomu. Ale vyšší rychlosti mají tendenci zvyšovat spotřebu energie, potenciálně snižujíc celkový dojezd ve srovnání s jízdou při nižších, více střídmých rychlostech.
  • Tvar vozu: Aerodynamika hraje roli, protože aerodynamický tvar může vést ke snížení odporu vzduchu, což pozitivně ovlivňuje energetickou účinnost vozu. Například Hyundai 6 s jeho “banánovým tvarem” má vynikající koeficient odporu vzduchu 0,21.
  • Velikost vozu: Větší vozidla, i když nejsou nutně těžší, představují výzvu kvůli zvýšené hmotnosti, což vede ke zvýšené spotřebě energie při akceleraci a otočkách při vyšších rychlostech.
  • Terén: Jízda do kopce nebo po nerovných cestách zvyšuje spotřebu energie, což snižuje dojezd.
  • Počasí: Chladné dny mohou snížit dojezd elektromobilu kvůli energii potřebné k udržení teploty. Předehřívání kabiny a používání vyhřívaných sedadel tomu mohou předejít.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *