Jak bezpečná jsou elektrická auta?

Mají elektrická auta nějaké bezpečnostní prvky navíc k běžným?

Na plug-in modelech nejsou žádné bezpečnostní prvky, které by nebyly na běžných autech. Jedna funkce nalezená pouze u elektromobilů by však mohla mít vliv na bezpečnost. Regenerativní brzdění není specificky bezpečnostní prvek – je navrženo k zachycení jinak ztracené energie k doplnění baterie – ale jakmile sundáte nohu z plynu, plug-in auto začne brzdit do většího nebo menšího stupně v závislosti na tom, jaký má řidič nastavený režim. Při pokusu o brzdění na vyhnutí se nehodě může plug-in auto s regenerativním brzděním začít zpomalovat o malou chviličku dříve. Nicméně neexistují žádné zprávy o tom, jak moc to zvyšuje bezpečnost.

Bezpečnostní rizika aut s velkými bateriemi

Když v roce 2013 začala hořet baterie Tesla Model S po havárii, automobilka do svých aut přidala titanovou bariéru. Poté, na začátku roku 2017, další baterie Modelu S vzplanula po nehodě – problém nebyl zcela vyřešen. Ale znamená to, že jsou elektrická auta méně bezpečná než vozidla s spalovacím motorem? Bylo více problémů spojených s těmito událostmi? Občas to tak může vypadat, protože nové technologie se zpravodajsky více sledují, . Zdá se, že výrobci poskytují dostatečnou ochranu pro bezpečnost baterií a nové systémy často vyžadují vyšší úroveň bezpečnosti než osvědčená technologie, protože je třeba přesvědčit lidi o nových konceptech. Zároveň upozorňuje, že požáry spojené se spalovacími motory jsou mnohem běžnější. Stále je bezpečnější řídit čistě elektrické auto než benzínové nebo naftové. Protože baterie jsou umístěny v odolných obalech, zatímco nádrž na palivo je často vyrobena pouze z poměrně tenkého kovu nebo plastu.

Vysokonapěťová auta a jak s nimi bezpečně pracovat

Další riziko je zdůrazněno britským Health and Safety Executive. Varoval před tím, kdo pracuje s údržbou nebo záchrannými akcemi elektrických vozidel, pozorujíc, že tyto vozy “do pracovního prostoru vnášejí nebezpečí navíc k těm, které jsou obvykle spojeny s opravou a údržbou vozidel”. „Existuje bezpečnostní otázka týkající se vysokonapěťových baterií, ale toto se skutečně stává potenciálním problémem až při práci na voze,“ říká Chris. „Institut pro motorový průmysl nabízí mechanikům kurz, jak bezpečně pracovat s hybridními a elektrickými auty.“

Jsou alektrická auta správně vyvážená?

Baterie jsou obvykle umístěny na dně auta, což znamená, že největší, nejtěžší součást je umístěna nízko, snižuje těžiště co nejníže a rovnoměrně distribuuje váhu mezi nápravy. Takže zážitek z jízdy je často příjemnější a bezpečnější, . S nižší hmotností ve větší výšce vozu nebo za nápravami je méně potenciálu pro problémy s ovladatelností.

Jsou tichá auta nebezpečnější?

“Pozastavte se, podívejte se a poslouchejte” bylo dlouho doporučení pro děti, které chtějí přejít silnici – ale co když je auto příliš tiché na to, aby bylo slyšet? “Mnoho výrobců elektrických aut nainstalovalo zařízení na výrobu hluku, které funguje, když je auto v provozu při nízkých rychlostech,” říká Chris. “To umožňuje chodcům vědět, že je auto poblíž. Jsou vyvíjeny sofistikovanější technologie, například senzory zaměřené na zvukové vlny pro konkrétní chodce.”

Zajímavý postřeh o bezpečnosti chodců

Hovoříce o bezpečnosti chodců, stojí za to upozornit, že zatímco pojištění elektromobilů pokrývá nabíjecí kabely a domácí nabíjecí body před náhodným poškozením, požárem a krádeží… je na vás, abyste podnikli přiměřená opatření k prevenci nehod při nabíjení vašeho vozidla. Měli byste se snažit vyhnout se nechávání kabelů táhnoucích se přes veřejnou chodbu, například. Pokud to není nevyhnutelné, ujistěte se, že přijímáte nezbytná opatření, jako je používání krytů kabelů a značek na varování lidí před potenciálním nebezpečím.

Takže, jak bezpečná jsou elektrická auta?

Stejně jako u každé nové technologie dopravy mohou být s nárůstem elektrických vozidel spojeny některá nová rizika, ale to neznamená, že jsou bezpečnější nebo nebezpečnější než vozidla na benzin a naftu. S elektrickými vozidly, která mají brzy převzít naše silnice, je zapotřebí dalších výzkumů, aby bylo zajištěno, že jsou co nejbezpečnější.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *